mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 08.02 Ders: Moda Pazarlaması | |
2 | 13.02 Ders: Görsel Mağazacılık/ Pazarlama Kampanyası 15.02 Ders: Görsel Mağazacılık/ Mağaza İçi ve Vitrin | Sunum 1 Süreci |
3 | 20.02 Gezi: Kampanya Tasarımı, Görsel Mağazacılık ve Vitrin 22.02 Sunum 1: Gezi, Perakende Tasarımı ve Vitrin (%10) | Sunum 1 Süreci |
4 | 27.02. Kampanya Tasarımı Geliştirme 01.03 Sunum 2: Genel Kampanya Tasarımı (%10) | Sunum 2 Süreci |
5 | 06.03 Vitrin Tasarımı Dahil Kampanya Tasarımı Geliştirme 08.03 Sunum 3: Vitrin Tasarımı Teması | Sunum 3 Süreci |
6 | 13.03 & 15.03 Kampanya Tasarımı - Vitrin Kurulumu (Prototipler) | Kampanya Geliştirme |
7 | 20.03 Uygulama 1: JÜRİ Kampanya Tasarımı - Vitrin Tasarımı (%20) 22.03 STACKMANN Alan Gezisi/ Almanya | Kampanya Geliştirme |
8 | 27.03 Moda/ Yaşam Tarzı Odaklı Marka Geliştirme (Ürün Gamı, Pazar Segmenti) 29.03 Moda/ Yaşam Tarzı Odaklı Marka Geliştirme (Hedef Pazar, Hedef Müşteri Kitlesi) | Marka/ Kampanya Geliştirme |
9 | 03.04 Moda/ Yaşam Tarzı Odaklı Marka Geliştirme (Rakip Firma Analizi, Özelleşme) 05.04 Moda/ Yaşam Tarzı Odaklı Marka Geliştirme (Görsel Kimlik: Logo ve Kurumsal Kimlik) | Marka/ Kampanya Geliştirme |
10 | 10.04 Moda/ Yaşam Tarzı Odaklı Marka Geliştirme (Dış Cephe ve İç Mekan Tasarımı) 12.04 Moda/ Yaşam Tarzı Odaklı Marka Geliştirme (Marka Açılış Kampanyası ve Vitrin Tasarımı) | Marka/ Kampanya Geliştirme |
11 | 17.04 Markanın Sunumu için Ön Görüşme 19.04 Uygulama 2: JÜRİ (Moda/ Yaşam Tarzı Odaklı Marka Geliştirme) | Marka/ Kampanya Geliştirme |
12 | 24.04 - 26.04 Vitrin Kurulum Öncesi Hazırlıklar, Marka Kitapçığı, Marka Web Sayfası | Vitrin Tasarım Süreci |
13 | 01.05 Tatil 03.05 Vitrin Kurulum Öncesi Hazırlıklar, Marka Kitapçığı, Marka Web Sayfası | Vitrin Tasarım Süreci |
14 | 08 - 10.05 Vitrin Kurulum Öncesi Hazırlıklar, Marka Kitapçığı, Marka Web Sayfası | Vitrin Tasarım Süreci |
15 | 15.05 Vitrin Kurulumu (Teslim: Marka Kitapçığı ve Marka Web Sayfası) 24.05 FİNAL JÜRİSİ (%30) | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Olins, W. (2008) “The Brand Handbook” Thames& Hudson Ltd, London, UK. Twemlow, A. (2006) “Grafik Tasarım Ne İçindir?” Yem Yayın, RotoVision Sa, September, 2008, Istanbul. Colborne, R. (1996) "Visual Merchandising: The Business of Merchandise Presentation, Delmar, UK. Bou, L. (2008) "This is Visual Merchandising", Instituto Monsa de Ediciones Morgan, T. (2008) "Visual Merchandising: Windows and InStore Displays for Retail", Laurence King Publishers, UK Guerin, P. (2005) "Creative Fashion Presentations", Fairchild Publications, NY |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Konuklar : Ürün yönetiminde güncel konuları tartışmak üzere firmalardan uzmanlar davet edilir. Dergiler: "VOGUE", "HARPER`S BAZAAR", "ELLE", "VISUAL MERCHANDISING AND STORE DESIGN" Web siteleri: "Textilwirtschaft.de", "WGSN.com" |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 30 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 8 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 19 | |
Proje | 1 | 25 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 330 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest