11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bir markanın mimarisini tanımlayarak analiz edebilecek
  • Hedef grupları tanımlayabilecektir (trend-modern-klasik-özel)
  • Görsel pazarlama araçlarını (yazım, renk, grafikler) tanımlayabilecektir.
  • Görsel pazarlama medyasını (web, baskı, vitrin) tanımlayabilecektir.
  • Perakende tasarımını (perakende mimarisi, mağaza cepheleri, raflar vb. mağaza içi elementler) tanımlayabilecektir.
  • Görsel mağazacılık elementlerini (ürün miktarı, ürün yerleşimi ve ürün sunumu) tanımlayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 08.02 Ders: Moda Pazarlaması
2 13.02 Ders: Görsel Mağazacılık/ Pazarlama Kampanyası 15.02 Ders: Görsel Mağazacılık/ Mağaza İçi ve Vitrin Sunum 1 Süreci
3 20.02 Gezi: Kampanya Tasarımı, Görsel Mağazacılık ve Vitrin 22.02 Sunum 1: Gezi, Perakende Tasarımı ve Vitrin (%10) Sunum 1 Süreci
4 27.02. Kampanya Tasarımı Geliştirme 01.03 Sunum 2: Genel Kampanya Tasarımı (%10) Sunum 2 Süreci
5 06.03 Vitrin Tasarımı Dahil Kampanya Tasarımı Geliştirme 08.03 Sunum 3: Vitrin Tasarımı Teması Sunum 3 Süreci
6 13.03 & 15.03 Kampanya Tasarımı - Vitrin Kurulumu (Prototipler) Kampanya Geliştirme
7 20.03 Uygulama 1: JÜRİ Kampanya Tasarımı - Vitrin Tasarımı (%20) 22.03 STACKMANN Alan Gezisi/ Almanya Kampanya Geliştirme
8 27.03 Moda/ Yaşam Tarzı Odaklı Marka Geliştirme (Ürün Gamı, Pazar Segmenti) 29.03 Moda/ Yaşam Tarzı Odaklı Marka Geliştirme (Hedef Pazar, Hedef Müşteri Kitlesi) Marka/ Kampanya Geliştirme
9 03.04 Moda/ Yaşam Tarzı Odaklı Marka Geliştirme (Rakip Firma Analizi, Özelleşme) 05.04 Moda/ Yaşam Tarzı Odaklı Marka Geliştirme (Görsel Kimlik: Logo ve Kurumsal Kimlik) Marka/ Kampanya Geliştirme
10 10.04 Moda/ Yaşam Tarzı Odaklı Marka Geliştirme (Dış Cephe ve İç Mekan Tasarımı) 12.04 Moda/ Yaşam Tarzı Odaklı Marka Geliştirme (Marka Açılış Kampanyası ve Vitrin Tasarımı) Marka/ Kampanya Geliştirme
11 17.04 Markanın Sunumu için Ön Görüşme 19.04 Uygulama 2: JÜRİ (Moda/ Yaşam Tarzı Odaklı Marka Geliştirme) Marka/ Kampanya Geliştirme
12 24.04 - 26.04 Vitrin Kurulum Öncesi Hazırlıklar, Marka Kitapçığı, Marka Web Sayfası Vitrin Tasarım Süreci
13 01.05 Tatil 03.05 Vitrin Kurulum Öncesi Hazırlıklar, Marka Kitapçığı, Marka Web Sayfası Vitrin Tasarım Süreci
14 08 - 10.05 Vitrin Kurulum Öncesi Hazırlıklar, Marka Kitapçığı, Marka Web Sayfası Vitrin Tasarım Süreci
15 15.05 Vitrin Kurulumu (Teslim: Marka Kitapçığı ve Marka Web Sayfası) 24.05 FİNAL JÜRİSİ (%30)
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı Olins, W. (2008) “The Brand Handbook” Thames& Hudson Ltd, London, UK. Twemlow, A. (2006) “Grafik Tasarım Ne İçindir?” Yem Yayın, RotoVision Sa, September, 2008, Istanbul. Colborne, R. (1996) "Visual Merchandising: The Business of Merchandise Presentation, Delmar, UK. Bou, L. (2008) "This is Visual Merchandising", Instituto Monsa de Ediciones Morgan, T. (2008) "Visual Merchandising: Windows and InStore Displays for Retail", Laurence King Publishers, UK Guerin, P. (2005) "Creative Fashion Presentations", Fairchild Publications, NY
Önerilen Okumalar/Materyaller Konuklar : Ürün yönetiminde güncel konuları tartışmak üzere firmalardan uzmanlar davet edilir. Dergiler: "VOGUE", "HARPER`S BAZAAR", "ELLE", "VISUAL MERCHANDISING AND STORE DESIGN" Web siteleri: "Textilwirtschaft.de", "WGSN.com"

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
3
30
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
6
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
8
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
Sunum / Jüri Önünde Sunum
3
19
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
330

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek.

X
2

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak.

X
3

Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek.

X
4

Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş  seviyede kullanmak.

X
5

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek.

X
6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel  konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek.

X
7

Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.

X
8

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek.

X
10

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek.

X
11

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal  bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve  uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010